Yetişkinler bebeklerle ve küçük çocuklarla “çocuk diliyle” konuşmaya
bayılır.
Fakat Amerikalı araştırmacılar insan beyninin yaşamın ilk
yıllarında çok hızlı geliştiğini ve küçük çocuklarla “normal”
konuşulduğunda, çocukların öğrenmeye teşvik edildiğini söylüyor.
Çocuklarla iki yaşına kadar doğru dürüst konuşulmamasının özellikle
de sosyal olarak zayıf olan ailelerin çocuklarının okulda iki yıl kadar
geri kalmasına neden olduğuna dikkat çekiliyor.
Amerikan Bilimsel İlerleme Topluluğu’nun (AAAS) konferansında konuşan
Florida Atlantik
Üniversitesi psikologu Erika Hoff, dilin zengin ve
karmaşık olması gerektiği görüşünde. İnsan beyni yaşamın ilk yıllarında
inanılmaz derecede hızlı gelişiyor. Üçüncü yaşa kadar milyarlarca sinir
bağlantısı oluşuyor. Erken çocukluk dönemindeki deneyimler,
bağlantıların kuvvetli mi yoksa zayıf mı olacağın sorusunda önemli bir
rol oynuyorlar diyor Columbia Üniversitesi nörologu Kimberly Noble de.
Nörolog, daha zorlu koşullarda yaşayan ailelerin ve eğitim durumu yüksek
olan ailelerin çocuklarının beyinlerini karşılaştırmış. En önemli fark
konuşmanın gelişmesinden sorumlu beyin yapılarında saptanmış.
Sosyoekonomik durumu yüksek olan ailelerden gelen çocuklarda bu bölgeler
ilerleyen yaşla birlikte daha fazla işliyor.
Stanford
Üniversitesi psikologu Anne Fernald, İspanyolca konuşan düşük gelirli
ailelerde yetişen çocukların gün boyu yetişkinlerden neler duyduklarını
araştırınca, çocukların anne babalarından pek bir şey öğrenmediklerini
görmüş. Gerçek öğrenme süreci çocuklarla doğrudan doğruya konuşulunca
işliyor diyor Fernald. Bu yüzden anne babaların erken yaşlardan itibaren
çocuklarıyla konuşmalarını öneriliyor.
*******************************
Bebek Bakımı - Bebek Beslenmesi - Bebek Sağlığı
Hamilelik - Tüp Bebek - Doğum
-- Çocuk Eğitimi çocuk gelisimi, Çocuk Psikolojisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
*********************
Bebek Bakımı - Bebek Beslenmesi - Bebek Sağlığı Hamilelik - Tüp Bebek - Doğum -- Çocuk Eğitimi çocuk gelisimi, Çocuk Psikolojisi